روش های اخذ اقامت ترکیه

 اخذ اقامت ترکیه برای بسیاری از افرادی که تحصیل، کار، سرمایه گذاری و زندگی در خارج از ایران را برای خود برنامه ریزی کرده اند می تواند پلی برای رسیدن به خواست هایشان باشد. چرا؟؟ به این دلیل که ترکیه به دلیل نزدیکی با ایران، شرایط مناسب اقتصادی، آب و هوای مناسب و قرابت فرهنگی با کشورمان، گزینه مناسبی برای مسافرت، اقامت و حتی زندگی نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای سایر ملیت هاست.

شما می توانید از طریق راه هایی مانند تحصیل، کار، ازدواج و خرید ملک در ترکیه، اقدام به اخذ اقامت ترکیه نمایید. اما اینکه کدامیک از این راه ها برای شما مناسب تر است، نیازمند دقت و بررسی بیشتری دارد. به عبارت دیگر دریافت اقامت ترکیه به این سادگی ها هم نیست. برای دریافت اقامت، باید بتوانید مراحل اقامت ترکیه برای هرکدام از موارد فوق را به صورت اصولی و قانونی به پیش برید. کمک گرفتن از کارشناسان خبره در زمینه مهاجرت به ترکیه مانند مشاوران ناب هاوس (بهترین سایت اقامت ترکیه) برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با جدید ترین شرایط دریافت اقامت ترکیه و اطلاع از مدارک لازم برای هر کدام شیوه های دریافت اقامت، می تواند کمک شایانی به شما باشد.



اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

به منظور اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و مهاجرت کاری به ترکیه می بایست از کارفرمایی در ترکیه پیشنهاد کاری داشته باشید. شهروندان ایرانی به دلیل امکان سفر بدون‌ ویزا به ترکیه تا ۹۰ روز می توانند به صورت حضوری در کاریابی های بین المللی ترکیه اقدام به جستجوی کار کرده و یا از داخل ایران به وبسایت های ارائه کننده فرصت های شغلی بین المللی در ترکیه مراجعه کرده و اقدام به جستجوی کار کنند. پس از یافتن کار و اخذ موافقت کارفرمای ترکیه ای، کارفرما می بایست درخواست جذب نیروی خارجی را طی ۱۰ روز کاری در وبسایت وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه به ثبت رسانده و سپس کارجو تا ۹۰ روز وقت خواهد داشت تا درخواست خود را به همراه کلیه مدارک مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری ترکیه تحویل دهند و کارت اقامت خود را به همراه ویزای کار ترکیه دریافت کنند.

لازم به ذکر است دانستن زبان ترکی به دلیل اندک بودن فرصت های شغلی به زبان انگلیسی جزو امتیازات و الزامات کار در ترکیه می باشد. همچنین ویزاهای کاری دیگری به نام های ویزای کار هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، تعمیرکاران فنی و اساتید دانشگاه نیز برای کار در ترکیه وجود دارند.

هزینه اقامت ترکیه از طریق درخواست ویزای کار برای ایرانیان ۶۱۵ لیر برای ویزای کار بعلاوه ۷۲ لیر برای کارت اقامت می باشد. ایرانیان نیازی به پرداخت هزینه ویزای ورود به کشور ترکیه نخواهند داشت.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه می‌توان اقامت ترکیه را دریافت کرد. پس از ازدواج با یک شهروند ترکیه، می‌توانید پس از گذراندن 3 سال از 5 سال، درخواست اقامت دائم نمائید. در صورتیکه از طریق ازدواج با فردی که دارای پاسپورت و ملیت ترکیه است برای اقامت ترکیه اقدام می‌کنید، چند نکته باید رعایت شود. اولین و مهمترین نکته اینست که ازدواج صوری نباشد؛ حتی المقدور مدارکی جهت اثبات صوری نبودن ازدواج بایستی ارائه گردد و همچنین فردی که با او ازدواج می‌کنید، نباید پناهنده ترکیه باشد. ممکن است پروسه کسب اقامت ترکیه از طریق ازدواج (ویزای پیوستن به همسر) حدود 3 تا 5 سال زمان ببرد و در طول این مدت، پلیس ترکیه تحقیقاتی را جهت اطمینان از صوری نبودن ازدواج انجام خواهد داد.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ادامه تحصیل در ترکیه

این روزها با توجه به مزایای برتر تحصیل در ترکیه نظیر اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، استاندارد و کیفیت بالای آموزشی، امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل، امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی، پایین‌بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی، نبود نیاز به دریافت ویزا و مدرک زبان انگلیسی و نداشتن شرط سنی و گپ تحصیلی، متقاضیان ایرانی زیادی به فکر ادامه تحصیل و اقامت در ترکیه هستند.

بر همین اساس آن دسته از شهروندان ایرانی که قصد ادامه تحصیل و دریافت اقامت موقت یکساله در ترکیه را دارند، می‌توانند ازطریق گذراندن دوره زبان تومر و یا دریافت پذیرش تحصیلی و ثبت‌نام در موسسات آموزشی و یا دانشگاه‌های خصوصی و دولتی معتبر ترکیه، نسبت به دریافت اقامت موقت قانونی از اداره مهاجرت این کشور درخواست دهند. با تحصیل در ترکیه کارت اقامت یکساله برای دانشجویان بین‌المللی صادر شده و دانشجو می‌تواند تا پایان زمان تحصیل خود در این کشور به کار دانشجویی مشغول شود، از خدمات بیمه درمانی استفاده کند و در عین حال کارت اقامت خود را تمدید نماید.



اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

در صورتی که قصد اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک را دارید، باید حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار دلار آمریکا را کنار بگذارید. ملکی که می‌خرید سرمایه شما در ترکیه به‌حساب می‌آید و روز به روز به ارزش آن اضافه می‌شود؛ بنابراین به راحتی می‌توانید برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید. راه دیگر سرمایه‌گذاری در ترکیه ثبت شرکت در این کشور است. اگر سرمایه کافی دارید، ترکیه کشور خوبی برای کارآفرینی به‌حساب می‌آید. برای ثبت شرکت در ترکیه به حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا نیاز دارید.

مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه

برای سرمایه گذاری در ترکیه روشهای مختلفی وجود دارد. سرمایه گذاری در ترکیه دارای مزیت های متعددی است که یکی از آنها اخذ اقامت ترکیه است. شما می توانید در یکی از بانکهای ترکیه سپرده گذاری انجام دهید یا اینکه در طرحها و پروژه های آن کشور شرکت کنید. خرید ملک از دیگر روشهای سرمایه گذاری در ترکیه است که با روند صعودی در سالهای اخیر همراه بوده است. ایرانیان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در کشور ترکیه به همراه روسها و عربها هستند. انواع پروژه های مسکونی و تجاری در شهرهای مختلف ترکیه بصورت پیش فروش و آماده به فروش می رسند. خرید املاک در ترکیه به اقامت ترکیه به مدت یکسال منجر می شود. این اقامت موقت در صورت داشتن شرایط در سالهای بعد تمدید می شود. فرآیند انتقال اسناد و مدارک در کمتر از یک هفته انجام گرفته و متقاضی با در دست داشتن مدارک می تواند برای اخذ اقامت موقت ترکیه به اداره مهاجرت مراجعه کند. همچنین برای ثبت شرکت می توان در مدت زمان یک روز اقدام نمود و پس از اخذ مجوز کار برای اقامت ترکیه اقدام کرد. اعطای وام های کم بهره و بلند مدت از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه

نکته قابل ذکر این است که اخذ اقامت دائم ترکیه منجر به تابعیت و شهروندی نمی شود. اخذ شهروندی و داشتن پاسپورت ترکیه به معنی داشتن تمام امتیازات یک شهروند ترکیه ای مانند حق رای است که با داشتن شرایط خاصی امکان پذیر است.


Comments

Popular posts from this blog

اجاره خانه در ترکیه

خرید خانه ارزان در ترکیه