خرید خانه ارزان در ترکیه

 ترکیه در خاور با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه؛ و در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه‌است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع (۳۷ام) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. . ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه ای برخوردار است و مکان های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت میکنند.



خرید خانه در ترکیه از راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد و به همین خاطر مورد توجه علاقمندان سرمایه گذاری در این کشور قرار گرفته است و آمار خرید خانه در ترکیه بالا رفته است. البته این اقامت در اکثر مواقع کوتاه مدت می باشد. ترکیه کشور  اورسیایی است که بخش عظیمی از آن در شمال غرب آسیا و بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا است. اقتصاد ترکیه در سالهای اخیر رشد خوبی داشته است. تعداد افراد شاغل در این کشور هر سال رو به افزایش است. گردشگری و وجود هتل های برتر نیز از عوامل پیشرفت اقتصاد و جذب سرمایه گذار در این کشور می باشد. با خرید خانه در کشور ترکیه امکان سفر به حوزه شنگن برای افراد فراهم می شود. پاسپورت ترکیه جزو 30 پاسپورت برتر دنیا می باشد که 10 سال اعتبار داشته و قابل تمدید است. از دیگر مزایای خرید خانه در ترکیه  می توان به عدم شرط حضور در این کشور اشاره کرد.

آداب ‌و رسوم و رفتار مردم ترکیه

مانند خیلی از کشورهای دیگر ترکیه دارای آداب‌ ورسوم متفاوتی می‌باشد. شاید جالب باشد که بگوییم به‌ راستی این کشور برای اروپایی و آسیایی شدن هنوز تصمیم نگرفته است؛ چراکه به‌ خوبی تقابل سنت و مدرنیته را احساس می‌کنید. از فرهنگ غربی لباس جین، خانه‌ها لوکس، رستوران‌های مدرن و مراکز خرید که خانه دوم برندهای معروف دنیا می‌باشد و از فرهنگ شرق معماری سنتی و اسلامی، مناره‌های مسجد، بازار دست‌فروشان محلی، استفاده از فرش به‌عنوان نماد ایرانی و شرقی در منازل؛ همه و همه بیانگر این هست که پا به کشوری گذاشته‌اید که پل ارتباطی آسیا و اروپاست.

مذهب مردم ترکیه

طبق آخرین آماری مه منتشر شده است ، ۹۸ درصد از جمعیت ترکیه را مسلمانان و ۲ درصد مابقی آن را مسیحیان و کلیمیان و دیگر ادیان موجود در جهان تشکیل می دهند و مسلمانان ترکیه اکثر تابع مذهب تسنن هستند که از میان آنها حنفی ها که عموما در مرکز و غرب کشور ترکیه سکونت دارند ، بزرگترین گروه مذهب این کشور بشمار می روند و از زمان امپراطوری عثمانی تا به امروز ، ادیان مختلف ترکیه در صلح و آرامش در کنار همدیگر به راحتی زندگی کرده اند و وجود ۲۳۶ کلیسا در کنار مساجد متعدد این کشور ، نشان دهنده احترام به ادیان مختلف در این کشور می باشد که این خود جای تعمل دارد و جالب است بدانید که نخستین قانون اساسی جمهوری ترکیه که در سال ۱۹۲۴ میلادی تصویب شده است و دین رسمی جامعه را اسلام اعلام نموده است و توجه کنید که در طی این قانون در اصلاحات قانونی سال ۱۹۲۸ این ماده قانونی حذف شد و با تاکید بر جدایی دین از سیاست ، ترکیه کشوری با دولت و حکومت لائیک ( تفکیک دین از سیاست ) معرفی و به صورت قانون به عموم مردم معرفی و اجرا گردید .



مراحل قانونی خرید خانه در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه ابتدا نیاز است ملک مناسب را با کمک بنگاه های املاک یا وکیل خود بیابید. پس از انتخاب ملک مورد نظر، مذاکرات مربوط  به عقد قرار داد خرید ملک صورت می گیرد. پس از بررسی های لازم و توافق خریدار و فروشنده، قرارداد توسط طرفین امضا می شود. در زمان قرارداد اولیه 2 تا 10 درصد از قیمت ملک توسط خریدار پرداخت می شود. در مراحل بعدی هزینه خدمات، حق بیمه و سایر خدمات جانبی خرید ملک را نیز پرداخت می کنند. حال فروشنده بیانیه صادر کرده و اعلام می دارد که خریدار همه هزینه را پرداخت کرده است. در پایان فرایند خریدار صورت حساب را به اداره ثبت ارسال کرده و انتقال ملک توسط دولت تایید می شود. از جمله هزینه های جانبی دیگر می توان به هزینه مهر و موم، هزینه ثبت نام و هزینه نماینده املاک نیز اشاره کرد.

خرید خانه ارزان در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه اگر استانبول را مدنظر قرار داده اید باید بگوییم که این شهر بزرگ، توریستی است و پتانسیل بالایی تقریبا از هر نظری دارد و همین مسئله سبب شده که قیمت خانه و تقریبا همه چیز در این شهر بسیار بالا باشد. اگر به دنبال خرید خانه ارزان در ترکیه هستید بهتر است استانبول را جز گزینه های اولتان قرار ندهید؛ از بهترین شهر های بزرگ و خوب ترکیه آنکارا، پایتخت این کشور است.

شهر آنکارا به دلیل توریستی نبودنش از لحاظ قیمتی بسیار مناسب تر از استانبول است. این شهر نیز دارای امکانات فراوان و آرامش کافی برای زندگی است. پس از آنکارا ازمیر نیز از جمله شهر های مناسب به جهت خرید خانه ارزان در ترکیه است. در کل شهر های آنکارا، استانبول و ازمیر از جمله شهرهای محبوب و پرطرفدار میان شهروندان کشور های خارجی به خصوص ایرانیان هستند.

اگر بخواهیم میانگین قیمت در برخی از مناطق شهر استانبول را بگوییم، قیمت خانه ارزان در فاتح ترکیه به طور میانگین متری ۴۱۶۸ لیر و در بیلیک دوزو استانبول ۲۶۴۶ لیر است. منطقه بیلیکدوزو از جمله مناطقی است که دارای پروژه های ساختمانی نوساز با قیمت های مناسبی است. معمولا نیز این پروژه ها مشمول دریافت وام بانکی نیز می شوند.

شما با 300 یا 400 میلیون می توانید در شهرهای دور از مرکز ترکیه، و یا مثلا مناطق دور از مرکز شهر استانبول خانه خریداری کنید. هرچند این موضوع مربوط به زمانی است که نرخ ارز کمی ثبات پیدا کرده و کاهش یابد. در حال حاضر برای خرید خانه ارزان در ترکیه به حداقل 500 میلیون تومان احتیاج دارید. آیا با 500 میلیون تومان می توان خانه ای در ترکیه خرید و اقامت دریافت کرد؟ بله شما می توانید اقامت توریستی این کشور را دریافت کنید.

Comments

Popular posts from this blog

روش های اخذ اقامت ترکیه

اجاره خانه در ترکیه