خرید آپارتمان اقساطی در ترکیه

 ترکیه کشوری است در همسایگی شمال غربی ایران و قرابت بسیار نزدیکی از لحاظ فرهنگی و تا حدودی مذهبی با مردم ایران دارد، کشوری پر از اماکن ویژه و دیدنی در شهرهای مختلف همچون استانبول ، ازمیر ، آنتالیا و … با آب و هوایی مطبوع و سواحلی زیبا است که صنعت گردشگری و توریسم آن در سطح جهان بر سر زبان ها افتاده است. تعداد قابل توجهی از ایرانیان بدلیل همسایگی ترکیه با کشور عزیزمان و همچنین نه چندان دور بودن ارزش پولی این کشور با ریال ایران قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دارند.

از جمله روشهای سرمایه گذاری در ترکیه ، خرید املاک و مستغلات است که اگر این خرید ملک مطابق قوانین و شرایطی که در ادامه ذکر می شود باشد، می تواند منجر به اخذ اقامت ترکیه گردد. شاید اولین و مهمترین نکته ای که در زمینه خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه شود ، این است که اتباع خارجی امکان و اجازه خریداری املاک در مناطق روستایی نشین ، دهکده ها و بویژه در حوالی و اطراف مناطق نظامی ترکیه را ندارند و تنها مجوز خرید آپارتمانها و عراضی تعیین شده از طرف دولت ترکیه به اتباع خارجی داده می شود.



آداب ‌و رسوم و رفتار مردم ترکیه

مانند خیلی از کشورهای دیگر ترکیه دارای آداب‌ ورسوم متفاوتی می‌باشد. شاید جالب باشد که بگوییم به‌ راستی این کشور برای اروپایی و آسیایی شدن هنوز تصمیم نگرفته است؛ چراکه به‌ خوبی تقابل سنت و مدرنیته را احساس می‌کنید. از فرهنگ غربی لباس جین، خانه‌ها لوکس، رستوران‌های مدرن و مراکز خرید که خانه دوم برندهای معروف دنیا می‌باشد و از فرهنگ شرق معماری سنتی و اسلامی، مناره‌های مسجد، بازار دست‌فروشان محلی، استفاده از فرش به‌عنوان نماد ایرانی و شرقی در منازل؛ همه و همه بیانگر این هست که پا به کشوری گذاشته‌اید که پل ارتباطی آسیا و اروپاست.

مراحل قانونی خرید خانه در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه ابتدا نیاز است ملک مناسب را با کمک بنگاه های املاک یا وکیل خود بیابید. پس از انتخاب ملک مورد نظر، مذاکرات مربوط  به عقد قرار داد خرید ملک صورت می گیرد. پس از بررسی های لازم و توافق خریدار و فروشنده، قرارداد توسط طرفین امضا می شود. در زمان قرارداد اولیه 2 تا 10 درصد از قیمت ملک توسط خریدار پرداخت می شود. در مراحل بعدی هزینه خدمات، حق بیمه و سایر خدمات جانبی خرید ملک را نیز پرداخت می کنند. حال فروشنده بیانیه صادر کرده و اعلام می دارد که خریدار همه هزینه را پرداخت کرده است. در پایان فرایند خریدار صورت حساب را به اداره ثبت ارسال کرده و انتقال ملک توسط دولت تایید می شود. از جمله هزینه های جانبی دیگر می توان به هزینه مهر و موم، هزینه ثبت نام و هزینه نماینده املاک نیز اشاره کرد.

از طریق اجاره ملک در ترکیه می شود اقامت ترکیه گرفت؟

افرادی که اقدام به اجاره ملک در ترکیه می کنند باید بدانند که به آنها اقامت توریستی یک ساله اعطا می شود بدین معنا که با این نوع اقامت شما حق تحصیل و یا کار ندارید و برای این دو کار باید نوع اقامت خود را تغییر دهید، همچنین در گذشته شما می توانستید با تمدید سالانه به مدت پنج سال اقامت توریستی خود اخذ اقامت ترکیه کنید اما با توجه به قوانین جدید خرید ملک در ترکیه 2020 این امکان دیگر وجود ندارد و شما تنها یک سال اقامت توریستی ترکیه دریافت می کنید و قابل تمدید نیست مگر آنکه از آخرین روز اقامت توریستی شما یک سال گذشته باشد.

سابقه خرید ملک در ترکیه چگونه است؟

به دلیل اینکه سرمایه گذاری در ترکیه سود آور است و همچنین دولت امتیاز های ویژه ای برای خریدان ملک در ترکیه در نظر گرفته است، مثل اعطای حق شهروندی ترکیه، باعث شده است که شهروندان کشور های مجاور علاقه دو چندانی به خرید ملک در ترکیه پیدا کنید.

در بین این کشور های، کشور های عراق ، ایران و کویت در صدر لیست هستند، جالب است بدانید که در گذشته مثل روسیه ، آلمان و لهستان بوده اند که بیشترین سرمایه گذاری را در کشور ترکیه انجام میدادند اما به علت افت قیمت واحد پولی کشور های خاورمیانه از جمله ریال، این کشور های خاورمیانه بوده اند که رشد چشمگیری در خرید ملک در ترکیه داشتند.



خرید آپارتمان اقساطی در ترکیه

خرید آپارتمان اقساطی در ترکیه یکی از گزینه‌های جذابی است که برای خرید ملک در این کشور فراهم است. بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا در بخش املاک ترکیه سرمایه‌گذاری نمایند اما سرمایه کافی برای انجام این کار را ندارند. خرید آپارتمان اقساطی در ترکیه بهترین راهکاری است که در دسترس چنین افرادی قرار داده شده است. خرید آپارتمان اقساطی در ترکیه این امکان را به افرادی با سطح درآمد متوسط نیز داده تا بتوانند با سرمایه نه چندان زیاد صاحب ملک شوند. در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول پروژه‌های مسکونی متنوعی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را جهت سرمایه ‌گذاری انتخاب کنید.

ضمن این که شرکت‌های مختلفی نیز در حوزه املاک و ساختمان کشور ترکیه فعالیت دارند که برای خرید قسطی ملک در ترکیه می‌توانید به آن‌ها مراجعه نمایید. افراد و شرکت‌هایی که در بخش املاک ترکیه فعالیت دارند با فروش اقساطی املاک خود به سرمایه‌گذاران انگیزه می‌دهند.

در فرآیند خرید آپارتمان اقساطی در ترکیه در ابتدا باید بخشی از مبلغ ملک را به صورت نقدی بپردازید که این مبلغ بسته به نوع پروژه مسکونی و شرکت فروشنده ملک متفاوت خواهد بود. بعد از پرداخت مبلغ اولیه، مانده قیمت ملک برای خریدار قسط‌بندی خواهد شد که این مورد نیز بسته به شرایط دارای تفاوت خواهد بود. مدت زمان پرداخت اقساط ملک نیز بین ۲ الی ۱۰ سال متغیر است.

جهت آگاهی از شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه می توانید به وب سایت ناب هاوس مراجعه نمایید.

 

Comments

Popular posts from this blog

روش های اخذ اقامت ترکیه

اجاره خانه در ترکیه

خرید خانه ارزان در ترکیه